Meeting Point
Önsöz
“Meeting Point”, Kerem Görsev’in dokuzuncu albümü. 1994’ün sonbaharında başladığı serüvenin ilk albümü “Hands and Lips”ti. Şimdi geldiği nokta müthiş etkileyci. Daha sağlam basan akorlar, müzik cümlelerindeki melodik altyapının zevkle dinlenen düzeni, guruptaki müzisyenlerin birbirini takip eden tatlı geçişleri ve parçalara katkıları keyifle dinleniyor. Kerem Görsev, müzisyen arkadaşlarını ateşlemeyi bilen, her geçen gün daha fazla öğrenip, kondüsyonu ve disiplini daha da artan bir caz gönüllüsü. O, hiç bir zaman tam profesyonel olmadı. Bir yanı hep amatör kaldı. Hayatının en mutlu anları, akşamları yaptığı kulüp çalışmaları ve hayatın akışı içinde esinlenerek yarattığı yepyeni caz besteleriyle uğraştığı saatler olageldi. Kulüp çalışmalarına, özellikle çok önem verdi. Caz’ın kulüplerde yaşandığına ve paylaşmanın gücüne hep inandı.
Bugün 43 yaşında. 1967’de Konservatuar’a girdiği günden beri müziğin içinde. Caz’la bütünleşip, profesyonel olduğu 1983’ten beri sürekli çalıyor, tekniğini geliştiriyor ve sürekli dinliyor. Hayranı olduğu müzisyenlerin CD’lerini ve DVD’lerini doymak bilmez bir iştahla takip ediyor. Arkadaşlarıyla tartışıyor, yorumluyor.
Yüzyılın ikinci yarısındaki akımlar caz tutkusunu sürekli ateşlemişti. Parker ve Miles hayranlığıyla başlayan süreçte, bop ve be-bop akımlarını hep sevdi. Bu etkilenme profesyonelliğinde de devam etti. Bill Evans’ı dinlerken kendini çok iyi hissetiğini söyler her defasında.
İyimser, yeni besteler yapabilmek için duyarlı, istekli ve üretken. Herkesle barışık. Eşi Pınar ve 4 yaşındaki güzel kızı Nisan , O’nun esin kaynağı. Nisan evde oynarken, piyanosunun başında sürekli çalışıyor.
Uzun yıllar gece kulüplerinde ABD’li pek çok vokaliste piyanosuyla eşlik etti. Hem onlardan çok şey öğrendi, hem de Berklee’de alamayacağı pratiğe ulaştı. Soliste eşlik etmenin sırlarını öğrendi. Genelde haftada 6 gece çalıştı. Birikimleriyle ilk albümünü çıkardı.
Garanti sponsorluğundaki İstanbul Jazz ve Akbank Jazz Festivalleri’ndeki konserleri önemliydi. 3 sene, Teşvikiye’deki kendi kulübünde önemli cazcıları ağırladı. New York’taki kayıtlar sırasında Branford Marsalis gurubunun basçısı, yakın arkadaşı Eric Revis, bu kadar uzun müzik cümlelerini uyum içinde nasıl besteleyebildiğini sordu. Kayıt öncesi , stüdyoda küçük düzenlemeler yaptılar. Tüm müzisyenler eserleri sahiplendi. Partisyondaki uzun sololar, müzisyenler arasında paylaşıldı. Kerem’in müziği daha da dinamizm kazandı.
Ve sonuç… Birbirini tamamlayan 9 romantik beste. Cazseverler bu melodik parçalara bayılacak. Ülkemizin en üretken bestecisi New York’ta müziğin kalbinde, günümüzün önemli caz yıldızlarıyla birlikte çalıyor. Russell Gunn, Eric Revis, Alvester Garnett ve Marcus Strickland, Kerem’e severek eşlik ediyorlar.
Bu CD, Kerem Görsev’in müzik yaşamında da önemli bir yere sahip olacak.
Kenan Onuk
# | Başlık | Süre |
---|---|---|
1 | Happiness On My Mind | 08:40 |
2 | Akbük (Gökova) | 04:58 |
3 | Meeting Point | 06:33 |
4 | Simple Life | 06:31 |
5 | Innocence | 06:08 |
6 | Personal Balance | 05:46 |
7 | Honesty | 06:14 |
8 | Black Sea | 06:16 |
9 | Rough Skin | 06:12 |
Online kanallar:
Credits
- All compositions by Kerem Görsev
- Kerem Görsev – Piano & Fender Rhodes
- Russell Gunn – Trumpet
- Marcus Strickland – Tenor & Soprano Saxophone
- Eric Revis – Bass
- Alvester Garnett – Drums