Turkish (Turkiye)English (United Kingdom)

Kerem Görsev - Therapy

Therapy

St.Petersburg Philarmoni orkestrası ile 1999 yılında kaydettiğim “November in St.Petersburg” albümünün projesini bir çok defa farklı orkestralarla çaldım ve hala çalmaya devam ediyorum. Dünyada yaylı orkestralar ile caz müzisyenlerinin yaptığı kayıtlarıda yakından takip ediyordum. Geçen sene eski ve yeni bestelerimden oluşan bir liste ile değerli dostum aranjör Kamil Özler’i aradım. Biz St Petersburg şehrine beraber gidip kaydımızı beraber yapmıştık. Bütün orkestra düzenlemelerini yapmış ve kayıt sırasında bizi dikkatle dinlemişti.Kamil’e yeni projeden bahsettim ve evine gidip parçaların notalarını verdim, hikayelerini anlattım. Evindeki bilgisayara maket olarak çaldım ve “THERAPY” adlı yeni projemin inşasına başladık.

Bu arada bu kaydı nasıl yapalım? Nerede kaydedelim ? Hangi orkestra ile irtibata geçelim derken, İstanbul Kültür Sanat Vakfı Klasik Müzik Direktörü Yeşim Güler’in ofisine uğradım ve beraber dünyadaki klasik orkestra kataloğunu inceledik.Birkaç orkestra ismi alıp eve geldim ve London Philharmonia ile irtibata geçtik. Yazışmalardan sonra bana kontratlar geldi. Orkestra direktörü sürekli kayıt yaptıkları bir yer olan Abbey Road Studios’u tavsiye etti

Bu arada notaların yazılımları tek tek bitti. Bizim evde Kağan Yıldız ve Ferit Odman ile birlikte bilgisayardan yaylı partisyonlarını dinleyip üstüne çalmaya başladık. Bu çok suni ve zevksiz olsa da parçaların trafiklerini ve havasını hissetmemizde faydalı oldu.

Bu günlerde evde “Quartet West” albümü dinlerken Alan Broadbent aklıma geldi. Charlie Haden ile yıllardır çalıp ve orkestra düzenlemelerini yapıyordur. Ayrıca Diana Krall DVD’sinden Fransa konserindede orkestrayı yönetip grubun müzikal direktörlüğünü yaptığını biliyordum. Kendisini birkaç kez izlemiştim ve piyanist ve besteci olarak çok saygı duyduğum bir müzisyendi. Önce bir e-posta ile yapmak istediğim herşeyi tüm açıklığımla anlattım ve müzikleri yolladım. Londra’da kaydı yapacağımızı söyledim .Alan Broadbent kabul etti ve o gece ben çok güzel ve mutlu uyudum.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

Bir kaç gün sonra yine Alan Broadbent’e bir e-posta ile ulaştım. “Ernie Watts yanındaysa bu projede onu da görmek çok istediğimi söyler misin?” diye sordum. Hemen Ok cevabı geldi OK ve tekrar çok iyi bir gece geçirdim.

Londra’ya gitmeden bir hafta önce konser için İstanbul’a geldiler. Bizim evde buluştuk, müzikleri dinledik. Herkes birbiri ile tanıştı, yenildi, içildi. Alan ile Ernie notalarını alıp otellerine, akşam da konserlerine gittiler. Bir hafta sonra Londra’da görüşmek üzere vedalaştık.

Gün geldi , Londra ya hareket... Ferit, Kağan , kızım Nisan ve Eşim Pınar ile neşe içinde ve biraz da gergin Londra’ya indik. Ertesi gün meşhur Abbey Road Studios’a girdik. Dev bir uçak hangarı gibi yüksek tavanlı kocaman bir yer... Orkestra yavaş yavaş yerini aldı. Biz enstrümanlarla oynarken teknik ekip mükemmel titizlikte sound-check işini bitirmişti. London Philharmonia stüdyoda yüzlerce kayit yapmıştı.

Alan Broadbent ilk parçaya baktırdı. On dakika sonra kayıt ışığı yandı ve kayıt başladı. Üç saat içinde 6 parçanın kayıdını bitirmiş olarak ilk günü bitirdik.Ferit ve Kağan ne kadar profesyonal ve birinci sınıf müzisyen olduklarını ortaya koydular ve herkesten takdir aldılar. Bu albümde Ferit süpürgelerini ve swingini benim tahminlerimin çok ötesinde kullandı. Kağan’ın ise emin tavırları, entonasyonu ve rahmetli Oğuz Durukan için yazdığım “Storyteller” isimli parçadaki solosuyla CD’ye çok büyük katkısı oldu.

Thumbnail Thumbnail Thumbnail

İkinci gün Ernie Watts stüdyoya iki saat erken gelip hazırlıklarını yaptı, sazını ısıttı ve kayıtlara benim hemen sağımda başladı. Birbirimizi görerek çaldık.Ferit solda, Kağan Ferit’in önünde Ernie Watts hemen sağımda orkestra tam önümde Alan Broadbent herkesin karşısında... Üç saat sonra kalan parçalar da bitti. Esasında provalar ve kayıtlar dahil tam altı saatte 10 parçayı kaydedip kayıt işini tamamladık. Andrew Dudman inanılmaz bir tonmaister ve çok tecrübeli . Ertesi gün mixing işi de bitmişti.

Bir sonraki gün mastering işi için Andy Walter ile stüdyoda buluştuk. Bundan önceki yaptığı işleri inceleyip öyle Andy Walter’ı seçmiştik. Tıkır tıkır işini bitirdi, master kayıtları bana teslim etti. Londra’da dört gün albüm kayıtları ve herşey için yetmişti.Geceleyin CD nin bitişini yemek yeyip kutladık .Bu arada Mastering işi yapılırken stüdyoda televizyonda İzlanda’daki yanardağın patladığını ve Londra hava sahasının kapandığını izledi. Kağan, “Boş ver Kerem Ağabey, yarın hiçbirşey kalmaz açılır .İstanbul a döneriz” dedi. Bizim planımız kayıttan sonraki gün İstanbula dönmekti . Sonuçta hepimiz tam dört gün daha Londra’da kaldık. Havaalanı kapalı kımıldıyamıyoruz. Müzelere gidiyoruz geziyoruz yiyip içiyoruz, havaalanından iyi haber yok. Ben artık çok sıkılmıştım ki bir büyük araba ile Londra’dan Fransa’ya ve oradan uçak ile İstanbul a gitme planlarımızda biz yoldayken bozuldu. Fransa hava sahasıda kapanınca biz de Fransız Alplerinde Chamonix kasabasında bir gece kalıp ertesi gün Roma’ya gittik ve THY ile akşam İstanbul’a vardık. İki günümüz yollarda geçmişti.

Bu kayıt hayatta bana çok şeyler öğretti. Bazı sıkıntılar çeksek de ,London Philharmonia ile Abbey Road Studios’da Alan Broadbent, Ernie Watts, Kağan Yıldız, Ferit Odman ile hayatımın en mutlu sayılacak günlerini Nisan ve Pınar ile paylaştım. Bu albümdeki “Letter To Mimaroğlu”, değerli büyüğüm İlhan Mimaroğlu için , “Storyteller” aramızdan ayrılan değerli dostum Oguz Durukan için ve “Flashback” dalmaçyalı köpeğim Bebop’un anısına (1995 - 2009) yazılmıştır.

Orkestrayı rüya gibi yönetip herkesi müzisyenliğinle büyüleyen, kendisiyle çalışmaktan çok zevk aldığım ve bana müzik hakkında çok şey hissettiren Alan Broadbent’e, çaldığı melodiler ve sololarla albüme çok büyük katkıları olan Ernie Watts’a, albüm kayıtlarındaki müzikalite ve yorumları için London Philharmonia orkestrasının tüm müzisyenlerine tek tek teşekkür ederim.

Kerem Görsev


1. Letter to Mimaroğlu 05:19

2. Storyteller ( Oğuz Durukan) 05:09

3. Sunday 06:08

4. Therapy 07:27

5. Meeting Point 03:42

6. Back Home II 05:36

7. Diversion 08:52

8. Captivation 05:29

9. Simple Life 05:57

10. Flash Back ( In Memory of Bebop) 09:00

Total Time: 61:01

All Compositions by Kerem Görsev

All arrangements by Kamil Özler
Kerem Gorsev - Therapy